Zwangerschapsyoga maandag 18.30 tot 19.45 uur

Zwangerschapsyoga Leeuwarden Kundalini Yoga Friesland
Maandag 18.30-19.45 uur vanaf 31 augustus m.u.v. de herfstvakantie 26 oktober. Op de 1e etage in de Schranskerk, Schrans 92 in Leeuwarden. Een losse les 10,-

Met zwangerschapsyoga kun je vanaf de 3e maand beginnen en meedoen tot in de maand dat je bent uitgerekend. In de les worden houdingen gedaan die speciaal geschikt zijn tijdens de zwangerschap en meditaties voor mentaal en emotioneel balans, in stilte of met mantra. De yoga bereid je voor op je zwangerschap en geboorte van je baby (‘s). Het helpt je meer te ontspannen, in contact te zijn met je lichaam en je baby (‘s). De houdingen die uitdagend zijn en je sterk maken, helpen je tijdens de bevalling te focussen en te ontspannen en goed te blijven door ademen.

De Yoga is in de sfeervolle Yogaruimte, op de 1e verdieping van de Schranskerk, Schrans 92 in Leeuwarden. Wanneer je tijdens de yoga liever op een stoel zit of op een kussen of meditatiebankje, kan dat ook.

Het is 10 euro contant voor een proefles of per keer.
Vragen of aanmeldingen naar Saskia Jiwan Shakti info@kundaliniyogafriesland.nl 06-12854346.

 

Uit Kim haar Blog www.egoyoga.nl

7 redenen waarom zwangerschapsyoga heel fijn is

Ik doe al zeker 10 jaar aan yoga, de stijlen die ik gedurende deze periode heb beoefend verschillen enorm van elkaar. Zo ben ik begonnen met Kundalini yoga, heb ik jaren Hatha yoga beoefend en ben ik overgestapt naar Poweryoga en Ashtanga. Yin yoga is ook een tijd in mijn yoga leven geweest en ik heb zelfs op een blauwe maandag Bikram yoga gedaan. Maar nu ben ik zwanger…

Het is daarom voor mij niet meer dan logisch om een zwangerschapsyoga cursus te gaan volgen. In Leeuwarden zijn er verschillende opties, maar ik koos voor mijn eerste docente: Saskia Jiwan Shakti van Kundalini Yoga Friesland. Haar lessen (normale Kundalini en zwangerschaps-Kundalini) zijn te volgen in de Schranskerk, een mooie rustgevende locatie aan de Schrans in Leeuwarden.

Super excited ging ik naar mijn eerste les zwangerschapsyoga en het was ook onwijs leuk om Saskia Jiwan Shakti weer te zien! De eerste les had al direct zijn vruchten afgeworpen en bij thuiskomst voelde ik mij zelfverzekerd en meer verbonden met mijn little kiddo. Hetzelfde gold voor de daarop volgende lessen; elke keer bouwden we wat meer kracht en uithoudingsvermogen op welke we kunnen controleren met onze ademhaling. Heel gunstig als voorbereiding voor de bevalling!

En zoals verwacht kan ik zeggen dat ik werkelijk overtuigd ben van het volgen van zwangerschapsyoga-lessen. Not convinced yet? Laat me jou dé redenen geven waarom je het absoluut zou moeten proberen!

1. Contact maken met je baby
Lichaamsbewustzijn staat bij yoga eigenlijk altijd voorop, wat is nu mooier om dit tijdens je zwangerschap te vergroten. Zo maak je nog meer contact met jouw kind en leer jij jouw zwangere lichaam nog beter kennen!

2. Fysieke en mentale rust (momentje voor jezelf)
Tijdens de zwangerschap komt er onwijs veel op je af, al helemaal als dit je eerste is! Je bent veelal bezig met de voorbereidingen op de komst van je baby. Je leest boeken over opvoeding, borstvoeding en verzorging en je loopt alle babyzaken bij langs om de kinderkamer compleet te maken. Hoe fijn is het dan om even een moment voor jezelf te hebben en tot rust te komen, zowel lichamelijk als geestelijk!

3. Verhoogt je weerstand en creëert een hoger lichaamsbewustzijn
Zoals ik eerder al had vermeld staat lichaamsbewustzijn bij yoga voorop, je leert jouw lichaam steeds beter kennen. Alle sensaties en pijntjes kun je hierdoor sneller herkennen en een plek geven. Ook verhoogt het je weerstand en fysiek vermogen, de oefeningen maken je krachtiger waardoor je meer energie krijgt.

4. Bevordert de spijsvertering en verzacht maagzuur
De meest voorkomende zwangerschapsklachten, als ik de symptomen-lijst zou moeten geloven in ieder geval, zijn een onvoldoende werkende spijsvertering en brandend maagzuur. Hoewel ik hier zelf geen last van heb, kan yoga je helpen om deze klachten te verminderen of zelfs te voorkomen. Zo zijn er diverse oefeningen die de spijsvertering stimuleren en maagzuur kan verzachten.

5. Het gebruik van ademhalingstechnieken, hoe en wanneer je deze kunt toepassen
Dit is een heel fijn pluspunt van yoga over het algemeen, het leren van ademhalingstechnieken. Deze technieken helpen je om pijntjes weg te kunnen blazen, rustig te blijven tijdens stressvolle situaties en om je eigen endorfine en oxytocine te creëren. Klinkt ideaal om te beheersen tijdens een zwangerschap, toch?

6. Je leert het rustig aan te doen (en dat dat niet erg is)
Ondanks dat de oefeningen jou fysiek en mentaal sterker kunnen maken, hebben we het nog steeds over zwangerschapsyoga. De asana’s zijn lang en traag, je leert hier om de tijd te nemen om een oefening af te ronden. Dit geeft je onbewust ook de mindset om het thuis en/of op werk ook kalmer aan te gaan doen!

7. Het is thuis makkelijk toe te passen
Last van je onderrug? Daar is een dynamische asana voor. Opgezwollen enkels en pijnlijke voeten? Weet welke houding je kunt doen om dit te verminderen. Hoofdpijn, maar geen aspirine willen nemen? Pas ademhalingsoefening toe. Kort gezegd, het is zo makkelijk toe te passen in je eigen huis. Het enige dat je nodig hebt is je mat, wat kussens en een dekentje.

Benieuwd en woon je in omgeving Leeuwarden?
Zwangerschapsyoga in Leeuwarden kun je o.a. volgen bij Saskia van Kundalini Yoga Friesland. Zij geeft deze cursus op maandag 18.30 uur in de Schranskerk aan de Schrans te Leeuwarden. Check haar website of Facebook-pagina voor meer info!

Praat mee over zwangerschapsyoga op de Ego Yoga Facebook.

Rock on, stay ohm.

Recent Posts