Met zwangerschapsyoga kun je vanaf de 3e maand beginnen. Vanuit de Kundalini Yoga kun je vanaf de 4e maand doorstromen en kun je meedoen tot en met de maand dat je bent uitgerekend. In de les worden houdingen gedaan die speciaal geschikt zijn tijdens de zwangerschap en meditaties voor mentaal en emotioneel balans, in stilte of met mantra. De yoga bereid je voor op je zwangerschap en geboorte van je baby (‘s). Het helpt je meer te ontspannen, in contact te zijn met je lichaam en je baby (‘s). De houdingen die uitdagend zijn en je sterk maken, helpen je tijdens de bevalling te focussen en te ontspannen en goed te blijven door ademen.

In de sfeervolle Yogastudio boven in de Schranskerk, Schrans 92 in Leeuwarden

Maandag 18.30-19.45 uur

losse les of proefles €10,- contant bij entree

 

”Ik voel mij erg dankbaar als ik terug denk aan de lessen zwangerschapsyoga bij Kundalini Yoga Friesland.
De bevalling van mijn tweede kindje ging hierdoor met zoveel vertrouwen en rust. Doordat ik leerde om tot mezelf te komen en te focussen op m’n ademhaling, was de pijn beter te dragen tijdens de bevalling.
Met de yogahoudingen waar ik weerstaand bij voelde, leerde ik om bij m’n adem te blijven, dicht bij mezelf te blijven.
De ontspanning en rust momenten waren voor mij samen met mn baby cadeautjes. Tot en met de laatste weken van de zwangerschap ging ik met plezier en verlangen naar zwangerschapsyoga.”  Marian

”Ik kreeg van alle hulpverleners complimenten over het opvangen van de weeēn en hoe ik alles heb ondergaan en vertel dan vol trots dat ik dat te danken heb aan de yoga.”

”Ik kijk positief terug op de bevalling en zou deze zo overdoen!
De muziek heeft mij zoveel ontspanning gegeven. Ik voel me heel gelukkig om een gezinnetje te zijn 🙂 Saskia, hartelijk dank voor de lessen. Deze hebben mede voor de ontspannen bevalling gezorgd.”

“Heb veel gehad aan de yoga lessen, vooral het ademen naar de buik heeft me goed door het eerste stuk door heen geholpen. Ik wou je bedanken voor de lessen en hopen dat de andere dames het ook goed doen”

Uit Kim haar Blog 7 redenen waarom zwangerschapsyoga heel fijn is.

 

Een Cadeaubon, leuk om te geven, kan opgestuurd worden of opgehaald worden.  Aan te vragen via het contactformulier.

 

links: -Verloskundepraktijk http://www.dochterenzn.nl/category/bevalbieb/

Na de bevalling.

Draagdoekconsult buik of heup dragen, alle ins en outs van een knoopmethode. www.fokjesteen.nl
Babymassage individueel of in een klein groepje.

Na 3 maanden kun je weer rustig en voor je plezier meedoen met de Kundalini Yoga & Meditatie. Je lichaam is nog aan het herstellen, je begint heel langzaam. Als je goed voelt en voor na-controle bij de verloskundige bent geweest en alles is goed met je, kan je rustig aan een les meedoen. Het is alleen opletten bij zware buikoefeningen. Alle beenhef oefeningen heel gematigd doen. Je rug- en buikspieren zijn nog niet erg sterk en je rug is ook nog kwetsbaar. De meeste spanning zal je voelen in de schouders, nek en bovenrug. Oefeningen voor dat gebied zijn goed voor je. Meditaties gericht op ontspanning zijn ook goed. Voor de rest kun je lekker bewegen, zo kan Shakti Dance de Yoga van de Dans ook heel fijn zijn, met de mantra meditaties in beweging. Het gaat nu meer om het bewegen met plezier.